SPEC Dróg S.C.
  • STRONA GŁÓWNA
  • OFERTA
  • GALERIA
  • KONTAKT
  • BLOG
  • RODO
  • STRONA GŁÓWNA
  • OFERTA
  • GALERIA
  • KONTAKT
  • BLOG
  • RODO

BLOG

Kiedy droga wymaga remontu?

9/30/2019

0 Komentarze

 
Obraz
​Remonty cząstkowe nawierzchni drogowych polegają na usuwaniu uszkodzeń nawierzchni utrudniających bezpieczne z niej korzystanie. W jakich konkretnych sytuacjach należy wykonywać tego typu prace?

Kiedy powinno się wykonywać remonty dróg?

Prace remontowe nawierzchni odbywają się, wtedy gdy: 
​
  • na trasie widoczne są wzdłużne koleiny mogące uszkadzać podwozia samochodów,
  • droga uległa częściowemu zapadnięciu lub pojawiły się wybrzuszenia,
  • nawierzchnia osiadła w rezultacie niskiej jakości podbudowy lub podłoża, a także nieprawidłowego odwodnienia,
  • ze spoin zostały usunięte nadmierne ilości żwiru, miału lub klińca,
  • niemożliwe jest bezpieczne poruszanie się pieszych, którzy nie mają wydzielonego pobocza,
  • na drodze widoczne są inne deformacje, które utrudniają prawidłowe korzystanie.

Dlaczego nie należy zwlekać z wykonaniem remontów dróg?

W przypadku nawierzchni drogowych nawet niewielkie uszkodzenia ulegają z czasem bardzo szybkiemu procesowi powiększania się. Jest to szczególnie niebezpieczne na drogach o dużym natężeniu ruchu, na których masa pojazdów przyczynia się do pogłębiania kolein i innych deformacji. Z remontem nie należy zwlekać także ze względu na bezpieczeństwo jej użytkowników oraz ich samochodów, które mogą ulec uszkodzeniu w wyniku najeżdżania na dziury i regularnej jeździe po wadliwej nawierzchni.

W jaki sposób należy przeprowadzać cząstkowe remonty dróg?

Aby wady zostały usunięte trwale, firma remontowa musi stosować się do następujących zasad:
​
  • powierzchnia remontowana musi wykraczać poza obszar uszkodzenia, najlepiej jednak unikać wyznaczania kształtów geometrycznych takich jak prostokąty, często wymusza to bowiem naprawę dobrze zachowanych fragmentów drogi,
  • należy dokładnie oczyścić powierzchnię z zanieczyszczeń i przetransportować je poza koronę drogi,
  • trzeba rozbić warstwę tłucznia za pomocą młota pneumatycznego aż do uzyskania pionowych ścian bocznych,
  • należy dostatecznie zagęścić tłuczeń oraz obficie go zwilżyć, przed wykonaniem kolejnych zadań.

Remonty dróg, by nie wymagały rychłego powtórzenia czynności i nie pociągały za sobą nadmiernych kosztów, powinny być przeprowadzane niezwłocznie, gdy na nawierzchni zaczną pojawiać się ubytki.

0 Komentarze

Twój komentarz zostanie opublikowany po jego zatwierdzeniu.


Odpowiedz

Zakład Usługowo-Remontowy "Spec Dróg" S.C. Marian Grotkiewicz, Maciej Krakowiak
30-809 Kraków, ul. ks. Ściegiennego 73 /108     tel. 604 998 484    TEL. 604 959 187

Obraz
  • Jesteśmy na GMBGMB